Benjamin
Bloomek ezarritako sailkapenari Bloom-en Taxonomia deritzo. Ikaste
emaitzak sailkatzeko irizpideak ematen ditu Bloom-en taxonomiak. Hezitzaileek
ikasleei proposatu diezazkieketen helburu eta trebetasunen sailkapena da eta
goi mailako ikaskuntza behe mailako ikaskuntzaren menpekoa dela defendatzen du.
Hiru
alderdi garatzen dira bertan:
1. Alderdi kognitiboa.
2. Alderdi afektiboa.
3. Alderdi psikomotorea.
Jarraian, alderdi afektiboak dituen sei mailak
aztertuko ditut.
GOGORATU /Remembering: Ikasleak gogoratzen al du informazioa?
Definitu, erreproduzitu, zerrendatu, memorizatu,
errepikatu,...
ULERMENA/ Understanding: Ikaslea
ideiak eta kontzeptuak azaltzeko gai da ?
Sailkatu,
deskribatu, eztabaidatu, azaldu, identifikatu, kokatu, antzeman, aukeratu,
itzuli,...
APLIKAZIOA/ Applying: Ikaslea informazioa beste era
batean bideratzeko gai da?
Aukeratu,
frogatu, antzeztu, erabili, ilustratu, interpretatu, esku hartu, programatu,
zirriborroa, ebatzi, erabili, idatzi,...
ANALISIA/ Analyzing: Ikaslea atalak bereizteko
gai da?
Baloratu,
konparatu, egiaztatu, kritikatu, baztertu, bereiztu, aztertu, saiakuntzak egin,
galderak,...
EBALUAZIOA/Evaluating: Ikaslea bere erabakia edo jarrera
arrazoitzeko gai da?
Baloratu,
eztabaidatu, defendatu, juzkatu, babestu, balioetsi, ebaluatu,...
SORMENA/ Creating: Ikaslea produktu edo ikusmolde
berriak sortzeko gai da?