lunes, 28 de noviembre de 2016

WEB 2.0 KONTZEPTUA


Komunikazio web-en munduan aldaketa ugari suertatu izan dira azken urteetan. Aldaketa horien artean aipagarriena, Web 1.0 tik Web 2.0ra egon den saltoa da. Aldaketa honek eragin handia izan du gure gizartean.  Web 2.0 kontzeptua oraindik aski barneratua ez dugunean, adituek belaunaldi berri batez hitz egiten hasi dira, Web 3.0. Noiz iritsiko den ziur ez baldin badakite ere, izango dituen ezaugarriak badakizkigu.

… Zer da Web 2.0?

Web 2.0 O´Reilly Mediak 2004.urtean erabiltzaileen parte hartzean eta informazio trukaketan oinarritzen diren Interneteko web-zerbitzuak definitzeko sortu den terminoa da. Termino honen erabilerarekin, Interneten bigarren generazioa dela esan nahi da. Talde honetan sailkatu daitezke web gune sozialak eta komunikaziorako tresnak, erabiltzaileen artean lankidetza eta informazioaren elkartrukaketa azkar batean oinarritzen direlarik.

… Zeintzuk dira Web 2.0ren ezaugarriak?
  • RSS zerbitzua: Irakurle RSS,  informazioa bilatzen eta aukeratzen du, nabigatzaile pertsonalizatua da. Denbora aurrezten digu eta webgune multzo zabal batetik gure intereseko dokumentuak hautatzen ditu.
  • Web 2.0an erabiltzaileak sortzaileak bihurtzen dira.
  • Web 1.0an ez bezala, Web 2.0a didaktikoa da.
  • Sarean modu desberdinetan parte hartzeko aukera ematen du.
  • Erabiltzaileen arteko interakzioa dago.

miércoles, 23 de noviembre de 2016

PEDAGOGIAREN GURPILA


Pedagogiaren gurpila, teknologia, pentsamendua, motibazioa eta ikaskuntza metodoa erlazionatzeko baliabiderik eraginkorrena  da. Gurpil honen bidez, irakasleak, lortu nahi dituen helburuak gain hartuta, jarduera batzuk eraikiko ditu. jarduerak gauzatzeko herramintarik aproposenak proposatzen dituelarik. Herraminta hauen bitartez, ikasleek haien autonomia eta ikaskuntza, modu dinamiko, eraginkor eta esanguratsu batean garatuko dute.


Gurpil berezi hau, barrutik kanpora irakurtzen da. Lehenik eta behin, Bloom en Taxonomian aurki daitezkeen aditzak ditugu, ondoren, hitz gako edo ekintzetara bideratutako aditzekin topo eginez. Behin aditzak aukeratuta, hauek lantzeko herramintak aurkituko dira eta azkenik, erabili daitekeen pedagogia aurkezten dira.


sábado, 5 de noviembre de 2016

ERREALITATE AREAGOTUKO EDUKIAK SORTZEKO TRESNAK.

Errealitate areagotua errealitatea elementu birtualekin konbinatzeko aukera ematen duen teknologia bat da eta bere helburua, erabiltzeari informazio aberatsa ematea da. Beste modu batera esanda, ingurune fisiko bat sortzen du, eta, bertan, informazio birtuala gehitzen zaie aurretik existetzen ziren elementu fisikoei. Erabiltzaileek ingurune horretara sartu ahal izango dira mota desberdinetako gailuen bidez, hala nola, ordenagailu, mugikor edota tableten bidez. 

Gaur egun ikasgeletan gero eta gehiago erabiltzen ar ida errealitate areagotua eta teknologia honi esker, ikasleriaren pertzepzio, interazio eta ikaskuntza handia lortzen da. Irudi errealak eta birtualak nahasten dituen edukiak sortu nahi izanez gero, jarraian azalduko ditudan tresnak erabiltzea komenigarria izango litzateke. 


1.AumentatyAuthor:

Windows ordenagailuei zuzendutako tresna da eta bere erabilpen errazagatik gailentzen da. Egin beharreko lehenengo gauza, beste aplikazio batzuen bidez ( Trimble Sketchup, Autodesk 3ds Max, ...) sortutako 3D ereduak inportatzea edo Googleko 3D galeriatik kolekzioak deskargatzea da. Ondoren, eredu horiek programaren marka klasikoetatik narrasten dira eta automatikoki elkartzen dira. Azkenik, edukiak ikusi eta partekatu daitezke Aumentatity Viewer erabilita. 

Para ordenadores Windows, destaca por su uso sencillo: lo primero es importar los modelos 3D creados con otras aplicaciones (Trimble SketchupBlender 
Autodesk 3ds Max) o descargarlos desde colecciones como las contenidas en la Galería 3D de Google. Luego, esos modelos se arrastran sobre las marcas clásicas del programa, y se enlazan automáticamente. Y por último, se puede ver y compartir ese contenido a través del visualizador Aumentatity Viewer.


2.ARCrowd:

ARCrowd plataforma doaneko kontu baten bidez jarduten da eta interesgarria da asteko lan ospetsuenak web orrian erakusten dituztela gehitzea. ARCrowd zuzenean nabigatzaile batetik erabiltzen da beraz, ordenagailuan ez da inolako programarik instalatu behar. Gainera, sortutako edukiak Twitter, Facebook, Google Plus, Whatsapp, ... bezalako sare sozialen bidez partekatu al dira.


Una plataforma que funciona a través de una cuenta gratuita y que, como curiosidad, muestra en su página web los trabajos más populares de las últimas semanas, que pueden explorarse y utilizarse en nuestras propias clases. Se utiliza directamente desde el navegador (no hay que instalar ningún programa en el ordenador), y los contenidos creados pueden compartirse en las redes sociales (Twitter, Facebook, Google Plus, Whatsapp, correo, etc.). 

Ikusi ezazue ARCrowd-en bidez sortu dudana! Bertan nire lana ikusteko beharrezkoak diren markagailuak eskuragarri dituzue PDF formatuan.

3. ZooBurst:

ZooBursten bidez, 3D liburuak modu erraz eta dinamiko batean sortu daitezke. Horretarako, izena ematea nahikoa da, izan ere, erabiltzaileek izena eman ondoren, liburua osatzen hasi daitezke. 3D liburua bukatuta dagoenean, liburuak edozein angelutik ikus daitezke beste gauza askoren artean. Gehitzekoa da kontu arrunta doakoa dela, baina Premium lizentzia lortu nahi izanez gero, hilean 10 dolarreko kostua izango duela. (gaur egun ZooBurst ez dago funtzionamenduan bere web orrian ikus daitekeen bezala).

Permite crear libros 3D de forma sencilla y dinámica. Para ello, sólo hay que registrarse y comenzar con la composición. El sitio web dispone de una base de datos de más de 10.000 imágenes de libre uso, y también pueden utilizarse ilustraciones propias que irán sucediéndose hasta componer la historia. Una vez terminada la obra, los libros pueden rotarse, mirarse desde cualquier ángulo… incluso se puede optar por permitir a los lectores hacer ‘clic’ sobre los personajes para conocer su historia. La cuenta básica es gratuita, mientras que existe la posibilidad de hacerse con una licencia Premium o una para la escuela por alrededor de 10 dólares mensuales.


4. LayAR:

Modu errez batean funtzionatzen du, izan ere, elementu digital interaktiboak narrastean errealitate areagotuko edukiak sortzen dira. Adibidez: bideoak, musika, argazkien aurkezpenak, web orriak, ... 

A la hora de crear los contenidos con realidad aumentada, funciona de forma tan sencilla como arrastrando los elementos digitales interactivos, entre los que se pueden incluir cortes de vídeo, música, presentaciones fotográficas, páginas web completas, enlaces a las redes sociales…

Nire sorkuntzak: Layar aplikazioaren bidez, beheko aldean agertzen diren irudiak eskaneatu egin behar dituzue eta jarraian, website edota bideoaren gainean sakatu bertan zer nolako informazioa dagoen ezagutzeko. 





5. Aurasma:

Tresna honen sortzaileen aburuz, irudi, objetu eta toki guztiek "aura" propioa dute eta modu honetan definitu egin zuten errealitate areagotua. Ikasgelan irakasleek nahi dituzten "aura"-k sortu ditzakete eduki errealei eduki digitalak gehitzeko. 

Cada imagen, objeto o lugar puede tener su propio “aura”; así es como denominan sus creadores la experiencia de realidad aumentada. En el aula, tal y como destacan, los docentes pueden crear sus propias auras para añadir contenidos digitales a materiales impresos.

Hona hemen Auramasren bidez sortu dudan ariketa. Aurasma aplikazioan ametszarraga izenarekin aurkitu dezakezue, baina beheko irudia mugikorreko aplikazioarekin eskateatuz gero, ariketa ere ikusigarri dago. Beraz, beharrezkoa da mugikorrean Aurasma aplikazioa deskargatzea ariketaren irudia eskaneatzeko eta hura errealitate aregotuan ikusi ahal izateko.

miércoles, 2 de noviembre de 2016

NOLAKO ERAGINA DU TEKNOLOGIAK HEZKUNTZAN?


Jarraian, teknologiak hezkuntza sisteman izandako eraginaz mintzatzen den artikulu baten link-a utziko dizuet. Nicolás Riverak (2016) idatzitako Del lápiz al stylus: cómo la tecnología está transformando la educación  artikulua irakurtzea gomendatzen dizuet, beste gauza askoren artean, hezkuntza sistemak gaur egungo egoera sozialera egokitzeko behar dituen aldaketetak eta hezkuntzan teknologia ezarri denetik eman izan diren aldaketa guztiak azaltzen dituelako. Guzti hau ezagutzea interesgarria eta beharrezkoa dela uste dut, gehien bat, bere etorkizun profesionala hezkuntzan ikusten duten pertsonetan. Izan ere, irakaslea hezkuntza egoera sozialera egokitzea eta ikasgelan teknologia modu didaktiko batean erabiltzeko gai izan behar da.


Honetaz gain, MOOC-eko 5.moduluaren bidez ikastetxe ezberdinetan aurrera eramaten ari diren irakaste-ikaste digitalaren egoera berriak ezaugutu ondoren,  Lauaxeta Ikastolan garatu duten ikaskuntza teknologikoaren adibide baten link-a eskuragarri utziko dizuet.