martes, 13 de diciembre de 2016

BLOOM TAXONOMIA

Benjamin Bloomek ezarritako sailkapenari Bloom-en Taxonomia deritzo. Ikaste emaitzak sailkatzeko irizpideak ematen ditu Bloom-en taxonomiak. Hezitzaileek ikasleei proposatu diezazkieketen helburu eta trebetasunen sailkapena da eta goi mailako ikaskuntza behe mailako ikaskuntzaren menpekoa dela defendatzen du.

Hiru alderdi garatzen dira bertan:



1. Alderdi kognitiboa.
2. Alderdi afektiboa.
3. Alderdi psikomotorea.

Jarraian, alderdi afektiboak dituen sei mailak aztertuko ditut.

GOGORATU /Remembering: Ikasleak gogoratzen al du informazioa?
Definitu, erreproduzitu, zerrendatu, memorizatu, errepikatu,...

 ULERMENA/ Understanding:  Ikaslea  ideiak eta kontzeptuak azaltzeko gai  da ?
Sailkatu, deskribatu, eztabaidatu, azaldu, identifikatu, kokatu, antzeman, aukeratu, itzuli,...

APLIKAZIOA/ Applying:  Ikaslea informazioa beste era batean bideratzeko gai da?
Aukeratu, frogatu, antzeztu, erabili, ilustratu, interpretatu, esku hartu, programatu, zirriborroa, ebatzi, erabili, idatzi,...

ANALISIA/ Analyzing Ikaslea atalak bereizteko gai da?
Baloratu, konparatu, egiaztatu, kritikatu, baztertu, bereiztu, aztertu, saiakuntzak egin, galderak,...

EBALUAZIOA/Evaluating:  Ikaslea bere erabakia edo jarrera arrazoitzeko gai da?
Baloratu, eztabaidatu, defendatu, juzkatu, babestu, balioetsi, ebaluatu,...

 SORMENA/ Creating:  Ikaslea produktu edo ikusmolde berriak sortzeko gai da?
Antolatu, eraiki, sortu, diseinatu, garatu eta formulatu.



No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada